jueves, 8 de diciembre de 2011

Novetats a la música en català.


Feia temps que no escrivia una entrada en valencià, així que he decidit escriure'n una. I de què vaig a parlar? Doncs de l'únic tema que sé parlar: la música en català.
Deixar clar que no dic ''música en valencià'' perquè els músics que n'hi ha a la Comunitat tambè canten en català, així que...
En els últims mesos he estat escoltant dos grups per damunt de la resta: ''Manel'' i ''Els amics de les arts''.
Dels primers destacar la seua rítmica i les seues lletres poètiques i les melodies tranquiles que hi ha a les seues cançons. De Manel he descobert recentment, gràcies a un amic, ''Al mar'', i gràcies a un altre ''Benvolgut''. Són dos cançons d'amor, (més o menys) i de les que ja coneixia, ''Pla quinquennal''. Aquesta ja l'he ficat en algunes altres entrades.
I dels altres, ''Els amics de les arts'', tambè és un grup del que ja vaig parlar, però no m'ha deixat d'agradar. Algunes cançons com ''Jean-Luc'' o ''Liverpool'', m'encanten, sobre tot la segona, que no em canse d'escoltar-la.
I, què més dir? Doncs, he sentit parlar d'un cantautor de Xàtiva, de la línia de Raimon, que es diu Feliu Ventura. Té al menys una cançó bona, perquè és l'única que he escoltada d'ell, i per ella sé que és de la línia de Raimon, es diu ''Prometença''.
Sense més que dir-li al món. Fins ara.

3 comentarios:

Álex Mira dijo...

Feliu és ja un músic consagra, de la línea també de Lluis Llach.
Manel estè molt bé.
Has escoltat a Antonia Font? És un grup mallorquin i són molt bons. Un saludet
Pablo Romero

Pau dijo...

Manel és un grup espectacular! Les lletres són impressionants: penso que a mesura que les vas escoltant descubreixes nous misstajes. Hi ha temes que es repeteixen als dos CD (per exemple en ambdós hi ha temes mariners o alusions a la Mare de Déu). Pel que fa als instruments i a les veus, són antològics: aconseguiexen uns estils musicales molt bons. Últimament estic al·lucinant amb la cançó "Deixa-la, Toni, deixa-la": no ho he contrastat amb ningú, però penso que es tracta d'una havanera (cançó popular marinera famosa a Torrevieja o a la Costa Brava). L'acordió i les corals són fantàstiques: com que no sé tocar l'acordió, estic intentant tocar la cançó en piano (em sembla que la guitarra queda probra en aquesta ocasió). Seguiria escrivint hores sobre Manel, però ho deixo aquí. Bona entrada, Lluís!!

Luis María Sancho dijo...

gràcies pels vostres comentaris.
Antònia Font sí que l'he escoltat, i de fet tú em deixares un disc seu...
Pau, m'has de passar una llista de temes de Manel per que puga escoltar-ne.
Escoltaré la de Toni

El mejor poema del siglo

Terminé hace poco "Antología de la nueva poesía española" de José Luis Cano. Es una recopilación de poemas de autores del si...